Du har kanskje fått med deg smoothie-bowl trenden på Instagram? Kanskje synes du det er litt jålete?
Vel, jeg kan tildels være enig… MEN, det positive er jo at du kan toppe smoothien med ekstra frukt, bær og frø – i tillegg til det du har i selve smoothien. Og i tillegg er den enkel å spise med skje!
Dessuten kan jo ingen ta fra smoothien at den er både vakker og Instagram-vennlig! I tillegg er det jo fantastisk godt med en smoothoe toppet med ekstra godsaker!

Denne versjonen er rask, enkel og sunn! Den egner seg ikke SÅ godt medbragt på jobb, men egner seg desto bedre når du har fri, hjemmekontor eller begynner sent på jobb en dag. Dette er en frokost eller lunsj du blir glad av, og stappet med næring som gir både energi, og som metter godt!

Smoothie-bowl med chiafrø, banan og havregryn
Serves 1
Total Time
10 min
Total Time
10 min
Ingredients
  1. 1/2 banan
  2. 2 dl frosne bær (feks skogsbærblanding, bjørnebær og bringebær)
  3. 2 dl eplejuice
  4. 1 ss chiafrø
  5. 1 ss havregryn
Instructions
  1. Kjør alle ingrediensene i en blender eller med en stavmikser.
  2. Anrett i en bolle og topp med ektra ingredienser. Jeg har i tillegg pyntet med forglemmegei, som er en spiselig blomst. Jålete? ja, litt! Men vakkert :-)
Maten vi deler https://nykvist.no/